VAN OLST SCHILDERS                            APELDOORN / BARCHem / AMERSFOORT    
uw professionele partner in onderhoudsschilderwerk

aLLROUND MEDEWERKER hr & OFFICE SUPPORT


Klaar om kleur te geven aan jouw carrière?


Ben jij die ervaren HR-medewerker die stabiliteit en continuïteit biedt aan ons team? Iemand die energie haalt uit het ondersteunen van mensen, het zorgvuldig voeren van administraties én het organiseren van processen? Zoek je een rol waarin je écht het verschil maakt binnen een klein betrokken MKB-team?


Met het oog op een toekomstige pensionering van onze huidige HR-collega, zoeken wij nu al versterking om een zorgvuldige overdracht van taken te waarborgen. Alle HR-werkzaamheden worden momenteel nog volledig ingevuld, maar wij vinden het belangrijk dat onze nieuwe collega ruim de tijd krijgt om zich in te werken.
Dat betekent: je start met ondersteunende taken en groeit, de snelheid is afhankelijk van jouw ervaring in het HR vak, in de rol. Zo kun je stap voor stap de HR-functie eigen maken, met voldoende begeleiding en ruimte om vertrouwd te raken met onze organisatie, processen en mensen.


Over ons.

Bij Van Olst Schilders draait alles om vakmanschap, vertrouwen en verbondenheid. Al decennialang zijn wij een begrip in Apeldoorn (al meer dan 100 jaar), Amersfoort én de Achterhoek. Onze schilders zijn meesters in hun ambacht — en dat zie je terug in elk project dat we opleveren. Achter die prachtige gevels en strakke afwerkingen schuilt een team van mensen die het verschil maken. 



We zijn een hecht team, waar professionaliteit, collegialiteit en werkplezier hand in hand gaan. We leiden jonge mensen op, binden medewerkers vaak tot hun pensioen, en waarderen ieders bijdrage aan ons succes.


Wat ga je doen?

Je wordt hét aanspreekpunt voor een veelheid van onze administratieve- en HR-processen op kantoor in Apeldoorn. Denk hierbij aan onder andere op de volgende taken:


  • Persoonlijk of telefonisch te woord staan van onze klanten, leveranciers en medewerkers.
  • Uitwerken van offertes en verzorgen van projectadministratie.
  • Doen van bestellingen, het regelen van vergunningen, klimmaterialen (en dergelijke).
  • Ondersteuning HR directeur waarbij te denken valt aan urenregistratie, personeels- en salarisadministratie.
  • Ondersteuning Algemeen- en Commercieel directeur waarbij te denken valt aan het begeleiden van administratieve klant- en automatiseringsprocessen.
  • Organiseren van personeelsbijeenkomsten.


Je vindt het daarnaast natuurlijk vanzelfsprekend om bij te dragen aan een fijne werksfeer — of dat nu betekent dat je koffie zet, de vaatwasser uitruimt of gasten hartelijk ontvangt.

Uiteindelijk krijg je;

  • Volledige verantwoordelijkheid voor de personeels- en salarisadministratie.
  • Begeleiding van zieke medewerkers en contact met de Arbodienst.
  • Organisatie van trainingen en opstellen van werkgeversverklaringen.
  • Sollicitatie procedures en in- en uitdiensttredingstrajecten
  • Contact met tussenpersonen over verzekeringen, afspraken IT leverancier e.d.
  • Bewaken van veiligheidsprotocollen, RI&E, AVG-reglementen en bedrijfsprotocollen
    Wie ben jij?
    Jij bent een ervaren en betrokken professional die graag het overzicht bewaart en energie krijgt van een veelzijdige rol. Je herkent jezelf in het volgende:
    • MBO/HBO werk- en denkniveau.
    • Bij voorkeur ervaring in een MKB bedrijf (vanwege een veelheid van taken die worden uitgevoerd).
    • 5 -10 jaar (ook administratieve) ervaring binnen een HR omgeving.
    • Je bent stressbestendig en behoudt overzicht, ook bij hectiek.
    • Je schakelt moeiteloos tussen verschillende taken, zelfs wanneer het tempo hoog ligt.
    • Je werkt zelfstandig, nauwkeurig en bent discreet.
    • Je bent communicatief sterk, sociaal en representatief.
    • Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend in woord én geschrift en weet de juiste toon te vinden bij het schrijven van brieven of verslagen.
    • Je hebt ruime ervaring met Microsoft Office (Word en Excel).
    • Je woont in Apeldoorn of directe omgeving.

    Wat bieden wij jou?

  • Een afwisselende en verantwoordelijke functie waarin jouw HR-kennis telt.
  • Salaris volgens de CAO voor het Schilders-, afwerkings-, vastgoedonderhoud- en glaszetbedrijf.
  • Drie dagen werken per week waaronder dinsdag (en bij voorkeur woensdag en vrijdag).
  • Goede pensioenregeling.
  • 25 vakantiedagen + 7 ATV dagen (o.b.v. fulltime dienstverband).
  • Jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband.
  • Een gezellig, betrokken team van collega’s.

    Bij overnemen van alle HR taken behoort een extra dag/dagdeel per week tot de mogelijkheden naast aanpassing van het salaris.
    Kijk op www.vanolstschilders.nl voor een sfeerimpressie.

    Bij de werving en selectie van een nieuwe collega vinden wij het volgende óók heel belangrijk:
    Niet alleen jouw opleiding en ervaring zijn relevant voor onze keuze. Onze nieuwe collega heeft een vrolijk opgeruimd karakter, is sympathiek, loyaal, collegiaal, komt graag naar kantoor (waar de werkzaamheden worden uitgevoerd), is communicatief sterk, flexibel, representatief, weet goed om te gaan met onze medewerkers en klanten, raakt niet in de war van enige hectiek, kan zich staande houden tijdens lastige gesprekken, durft verantwoordelijkheid te nemen, is bereid om anderen te helpen én durft ideeën ter verbeteringen aan te dragen. Ofwel… onze nieuwe collega voelt zich thuis in ons bestaande team!

    Is dit jouw baan?
    Dan horen we graag van je! Stuur je motivatiebrief en CV (met pasfoto) naar Marjolein van Olst via marjolein@vanolstschilders.nl. Iedere sollicitant krijgt een reactie.
    Het inwinnen van referenties kan onderdeel zijn van de selectieprocedure.


    (Acquisitie door commerciële bureaus naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld)