Wij ambiëren een jarenlange relatie met onze opdrachtgevers. We laten het werk uitvoeren door vakmensen die trots zijn op- en passie hebben voor hun prachtige ambachtelijke vak. Zij leveren een professioneel product dat de gegeven jarenlange garantie ‘met glans’ doorstaat.
Door ‘bij onze leest te blijven’ en tegelijkertijd op de hoogte te blijven van de moderne technieken, zijn wij in staat onze resultaten steeds verder te verbeteren. Wij richten ons niet alleen op een jarenlange relatie met onze opdrachtgevers, datzelfde streven wij na met onze medewerkers. Door zorgvuldig personeelsbeleid te voeren en onze medewerkers te waarderen voor hun bijdrage aan ons bedrijf. Wij ontzorgen onze opdrachtgevers, wij zijn trots op wat we doen, wij zijn érg goed in wat we doen!
Van Olst Schilders bestaat in 2020 100 jaar!
Onze schilders zijn, bij aanvang van én gedurende de uitvoering van de werkzaamheden, uw eerste aanspreekpunt en verantwoordelijk voor het opleveren van professioneel product. Zij zijn allen goed opgeleid, hebben liefde voor- en verstand van hun prachtige vak én zijn getraind om veilig te werken. Naast onze vakmensen leiden wij, in samenwerking met de schildersvakopleidingen, jonge mensen op. Hiermee zijn wij blijvend verzekerd van een team van goed opgeleide medewerkers.
OVER ONZE VOORLIEDEN
Walter
Voorman vestiging apeldoorn
Walter is al ruim 12,5 jaar werkzaam op onze vestiging in Apeldoorn. In 2022 is Walter doorgegroeid naar de functie van Voorman. Hij stuurt teams van deze vestiging aan en doet dat in nauwe samenwerking met de directie en werkvoorbereider.
Als Voorman is Walter verantwoordelijk voor de realisatie van de aan hem toegewezen werken conform de verstrekte opdracht en daarnaast is hij verantwoordelijk voor de werkinstructies aan, en begeleiding van, de medewerkers en leerling schilders. Naast de organisatie/coördinatie van de werken die onder zijn leiding worden uitgevoerd, werkt Walter ook een substantieel gedeelte van zijn tijd zelf mee in de uitvoering.
U kunt van maandag tot en met vrijdag bij Walter terecht met:
• Al uw vragen over de door hem begeleide werken (Apeldoorn e.o.)
Voorman vestiging Barchem
Jurjen is al voor een lange periode werkzaam in ons bedrijf en is in 2024 doorgegroeid naar de functie van Voorman voor onze vestiging in Barchem. Hij stuurt het team van schilders en leerlingen van deze vestiging aan en doet dat in nauwe samenwerking met de directie.
Als Voorman is Jurjen verantwoordelijk voor de realisatie van de aan hem toegewezen werken conform de opdracht en daarnaast voor de werkinstructies aan de medewerkers. Naast de organisatie/coördinatie en de technische voorbereiding van de werkuitvoering, werkt Jurjen voor een substantieel gedeelte van zijn tijd zelf mee in de uitvoering.
U kunt van maandag tot en met vrijdag bij Jurjen terecht met:
• al uw vaktechnische vragen
. uw vragen over onze planning (Oost Nederland)
. al uw vragen over de door hem begeleide werken (Oost Nederland)
Roy
Voorman vestiging Amersfoort
Roy is al vele jaren werkzaam op onze vestiging in Amersfoort. In 2022 is Roy doorgegroeid naar de functie van Voorman. Hij stuurt (ook op verschillende locaties tegelijk) teams van deze vestiging aan, en doet dat in nauwe samenwerking met Nico van de Veen.
Als Voorman is Roy verantwoordelijk voor de realisatie van de aan hem toegewezen werken conform de verstrekte opdracht en daarnaast is hij verantwoordelijk voor de werkinstructies aan, en begeleiding van, de medewerkers en leerling schilders. Naast de organisatie/coördinatie van de werken die onder zijn leiding worden uitgevoerd, werkt Roy ook een substantieel gedeelte van zijn tijd zelf mee in de uitvoering.
U kunt van maandag tot en met donderdag bij Roy terecht met:
• Al uw vragen over de door hem begeleide werken (Amersfoort e.o.)
Mike Lamberts
Commercieel manager
Als Commercieel manager onderhoudt Mike contacten met bestaande- en nieuwe klanten over nieuwe- en onderhanden projecten. Alles gericht op duurzame verbinding. Hij is betrokken bij de planning en uiteraard medeverantwoordelijk voor het opbouwen van relatienetwerken. Hij adviseert onze klanten op het gebied van onderhoud aan bestaande-, verbouw- en nieuwbouw panden waarbij het leveren van kwaliteit steeds hoog in het vaandel staat. Mike is u graag van dienst met het opnemen- en opmaken van offertes (veelal in samenwerking met onze calculator) en bewaakt, wanneer een project eenmaal is opgestart, de voortgang van projecten. Dit laatste in samenwerking met Nico van de Veen en onze voorlieden.
Met Mike Lamberts kunt u contact opnemen:
• Met vragen over onze dienstverlening: wat kunnen wij voor u betekenen
• Met vragen over onze werkwijze
• Met vragen over het opnemen van werkzaamheden en het opmaken van een offerte (veelal in samenwerking met onze calculator)
• Met vragen over een specifiek project en de daarbij horende planning
Jacqueline Boer
Directiesecretaresse
Jacqueline de Boer is niet alleen, al jarenlang, de steun en toeverlaat van de directie, daarnaast staat zij klaar voor al onze medewerkers en leerlingen. Naast alle secretariële taken is zij verantwoordelijk voor de facturatie en de financiële administratie.
U kunt op maandag (tot 3 uur), dinsdag en donderdag bij Jacqueline terecht met al uw:
• Algemene vragen
• Vragen over de financiële administratie.
Claudia Wigmans
Administratief medewerkster
Claudia Wigmans heeft een veelheid aan administratieve taken onder haar hoede. Daaronder vallen bijvoorbeeld het verwerken van de offertes, het versturen van opdrachtbevestigingen en het registreren van gebruikte materialen én kleuren. Zij beheert ons wagenpark en ondersteunt Marjolein van Olst met, onder andere, voorbereidende taken voor de salarisadministratie. Zij ondersteunt tevens bij de voorbereiding van de facturatie. Zij is uw eerste aanspreekpunt aan de telefoon en weet u altijd met de juiste persoon door te verbinden.
U kunt op dinsdag, donderdag én vrijdag bij Claudia Wigmans terecht met al uw:
• Algemene vragen
Over onze directie
Ron van Olst
Algemeen Directeur
Sinds de overname van het familiebedrijf in het millenniumjaar 2000 voert Ron van Olst de directie over van Olst Schilders BV met vestigingen in Apeldoorn, Amersfoort en Barchem. De focus ligt op het leveren van een hoogwaardig product en op het voeren van weloverwogen beleid gericht op een jarenlange relatie met onze klanten. Dit in combinatie met het bieden van mooi én uitdagend werk aan de medewerkers, in zowel de zomer- als ook winterperiode. Juist deze combinatie maakt dat onze klanten graag langdurig zaken met ons doen én onze medewerkers graag vele jaren bij ons blijven werken. Nogal eens tot aan hun pensioen.
Nico van de Veen
Technisch Directeur
Nico van de Veen is in 1998 als éérste medewerker betrokken geweest bij de oprichting van van Olst Schilders in Amersfoort. Hij is gespecialiseerd in álle facetten van ons vakgebied en heeft, of zo nodig zoekt, voor iedere nieuwe uitdaging een oplossing. In 2007 werd Nico mede-eigenaar van de vestiging in Amersfoort en werd de naam aangepast: van Olst & van de Veen Schilders. Sinds mei 2022 is Nico, als Technisch Directeur, eindverantwoordelijk voor de planning van alle werken van van Olst Schilders en van Olst & van de Veen Schilders.
Bij Nico van de Veen kunt u terecht met:
• al uw vaktechnische vragen
• al uw vragen over de door hem begeleide werken
• al uw vragen over de planning
Personeelszaken, PR- en Beleid
Marjolein van Olst is, binnen de directie van van Olst Schilders, verantwoordelijk voor Personeelszaken, PR en beleid. Zij is bekend met de relevante sociale wet- en regelgeving en, vanzelfsprekend, met de cao voor het Schilders- Afwerkings- en Glaszetbedrijf. Zij hecht aan goede communicatie, het zorgvuldig voeren van de salarisadministratie en aan het bieden van een prettige, uitdagende, veilige en gezonde werkomgeving aan alle medewerkers. Zij is, samen met Nico van de Veen, verantwoordelijk voor de eerste selectie van sollicitanten waaronder ook de leerlingen van de Schildersvakopleidingen. Zij houdt zich daarnaast bezig met onder andere de personeelsadministratie, AVG, RI&E, scholingstrajecten, contacten met UWV, op- en bijstellen Arbo- en bedrijfsreglementen, contact met de Arbo Dienst en begeleiding van werknemers gedurende periodes van ziekte.